Jawa 50 - terení úprava
Začátek všeho
Myslím že každý kdo teď jezdí na fichtlovi začínal uplně stejně jako já a to na kolenou kazdý den zavřený v dílně a snazil se z svého fichtla dostat maximum. A tak to má být všechno si pořádne ohmatat protože dokud to nevyzkoušíš sám vůbec nevíš jak to funguje a u pionýra to platí dvojnásob. Popisovat vše od uplného začátku by asi bylo k ničemu zpočátku totiž vlastně vůbec nešlo o ůpravy které by se daly nazívat teréní ale spíš co se našlo na poli to se dalo na motorku. Takže bych chtěl začít od doby prvního vetšího neůspěchu a dojít ke stroji na kterém momentálně pracuju.
Prototyp č.:1
V doměnce že jsem se vydal správnou cestou jsem začal tvořit rám který měl vydržet namáhání v tvrdém terénu a zlepšit jízdní vlastnosti. Základem se stal rám z jawy 05 který jsem začal dělat bez jakéhokoliv rozmýšlení a plánů. Jako první co jsem sehnal byla přední vidlice ze simsona na kterou jsem si nechal vyrobit redukce na simsoňácké misky a vše sesadil do rámu. Dále jsem se pustil do kyvky která byla také ze simsona ale dostala rám na který pak prišli úchyty na tlumiče touto upravou jsem dostal kyvku která vážila víc než celý ram a ješte k tomu byla celá křivá. Njn kdyz je člověk blbej a myslí si jak to bude dobrý a vono je to pak jen vzít a vyhodit. Ale i tak jsem se rozhodl pokračovat a dodělat zbytek rámu víc psát nebudu protože to pro mě byl velký omyl a dál se k tomu již nechci vracet jelikož už mám nyní úplně nový rám který ve výsledku snad předčí všechna ocčekávání.